Instrukcja kancelaryjna
w Szkole Podstawowej nr 3 w Lipnie
podstawa prawna: Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. nr 112/99, poz. 1319)
Postanowienia ogólne § 1
1. Instrukcja kancelaryjna zwana dalej „Instrukcją”, określa zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Szkole Podstawowej nr 3 w Lipnie
2. Określone w instrukcji tryb i zasady wykonywania czynności kancelaryjnych zapewniają jednolity sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania oraz ochronę przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź utratą dokumentów.
§ 2 Użyte w instrukcji następujące określenia oznaczają:
1. jednostka – należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową nr 3 w Lipnie
2. dyrektor jednostki – należy przez to rozumieć osobę powołaną do zarządzania jednostką
3. sekretariat – stanowisko pracy, do którego należy obsługa organizacyjna dyrektora placówki,
4. sprawa – zdarzenie lub stan rzeczy oraz podanie, pismo lub dokument wymagający rozpatrzenia i podjęcia czynności służbowych,
5. akta sprawy – całą dokumentację (pisma, dokumenty, notatki, formularze, plany fotokopie, rysunki, itp.) zawierającą dane, informacje, wnioski itp., które były, są lub mogą być istotne przy rozpatrywaniu danej sprawy,
6. poprzedniki – akta poprzedzające ostatnie otrzymane pismo w danej sprawie,
7. korespondencja – każde pismo wpływające do placówki lub wysłane przez jednostkę,
8. aprobata – wyrażenie zgody na treść i sposób załatwienia sprawy,
9. przesyłka – pisma (dokumenty) oraz pakiety (paczki) otrzymane i wysłane za pośrednictwem poczty, gońca, woźnego itp., a także otrzymane i nadawane telefaksy,
10. załącznik – każde pismo lub inny przedmiot odnoszący się do treści lub tworzący pod względem treści całość z pismem przewodnim (zszyte, sklejone z nim pisma, broszury, książki itp.),
11. dokument – akt mający znaczenie dowodu, ustanawiający uprawnienie lub stwierdzający prawdziwość określonych w nim zdarzeń bądź danych (odpis aktu stanu cywilnego, wyrok, orzeczenie, świadectwo itp.),
12. pieczęć urzędowa – pieczęć okrągła z wizerunkiem orła pośrodku i nazwą jednostki w otoku lub jej wizerunek na nośniku elektronicznym,
13. pieczęć – stemple lub inne wizerunki na nośniku elektronicznym, nagłówkowe, imienne, do podpisu itp.,
14. znak akt – zespół symboli określających przynależność sprawy do określonej grupy rzeczowego wykazu akt,
15. nośnik informatyczny – dyskietkę, taśmę magnetofonową lub inny nośnik, na którym zapisano formie elektronicznej treść dokumentu, pisma itp
Lipno, dnia 01.09.2007r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Lipnie